05-05-2010, 10:09 AM
Baun Skrev:Nej.... du kan sagtens få en erstatningskrone magen til den der sidder på min, men selvom den krone der nu sidder på din måske ikke er magen til den der sad fra ny er det jo stadig en pæn og gedigen original Omega krone, som jeg, som sagt, nok ville lade sidde til den er slidt.Jeg har talt med sælgeren og han siger at denne krone overhovedet ikke vil kunne sidde på et automatic da der forskel på diameteren på pinden/akslen der går ind i uret, så det vil være fysisk umuligt at bruge denne krone i et automatic. Denne krone er den man får hvis man bestiller til dette ur jf. sælger.
Jeg ved ikke om kronen kan have været sådan originalt i US. - men ligesom Peter, mener jeg at kroner som ikke har takkerne/strålerne hele vejen rundt indikerer (ikke garenterer) at uret er automatisk og derfor ikke har behov for en krone der er egnet til at trække uret op med. Det var egentlig dette der fik mig til at skrive at den kunne skiftes ved lejlighed.
Jeg ville selv bruge denne krone på et automatisk Omega fra 60'erne.
vh Baun
Om så der findes en krone der ligner min udvendigt, der passer på et automatic, er da meget muligt men så er den anderledes på det indvendige side.
Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)