Er jeg eller min Seamaster hysterisk??
Jeg er ny i dette forum, men har været på sitet et stykke tid.
Jeg har i lang tid ville skrive til jer, men det er ikke blevet til noget, da jeg måske bare er hysterisk.
Nå, jeg vover pelsen: Juli 2007 købte jeg et Omega Seamaster Professional 300m Chronometer Chronograph ref. 2594.52.00 hos Klarlund.
Et dejligt ur jeg de næste 2 år bar hver dag, hvilket ikke gjorde det nødvendigt at trække det op.
August 2009 købte jeg et Rolex Submariner 116613 LN, igen hos Klarlund.
Herefter lagde jeg mit Omega væk og gik sjældent med det.
En skam, tænkte jeg og begyndte at skifte mellem mine 2 ure. Efter måske 2 mdr. gik optrækskronen i Omega i stykker. (I hele sin levetid er uret nok trukket op ca. 30 gange.)Selvom 2 års garantien var overskredet skiftede Klarlund kronen uden beregning. FLOT. Jeg var så dum at spørge om min Omega model var noget lort, og fik det diplomatiske svar at urværket var meget fint.
Jeg har lagt mærke til at jeg nu er blevet bange for at bruge det / trække det op. Jeg er bange for at jeg kommer til at volde / ødelægge /overtrække kronen, så nu ligger det desværre bare og samler støv / frygt og dårlig samvittighed. Icon_redface
En lang forhistorie, nu til mine korte spørgsmål:

Er optrækket meget fintfølende, så jeg skal passe mere på med at trække det op end min Rolex? (Selvfølgelig er der pris /kvalitetsforskel)

Er min model berygtet for at have en dårlig krone, har I tit hørt om den slags problemer?

Hvis jeg bestemmer mig for at sælge det til fordel for f. eks. et Rolex Daytona, hvilken pris kan jeg så forvente at få for det (Meget velholdt, kun få brugsridser, jeg har selvfølgelig alle papirer + box)?

Selvom der er slæbefjeder synes jeg at Omega bliver trægt efter 10-15 omganges optræk, hvorimod der ingen forskel er at mærke på Rolex.

Mit mål var at bruge begge ure, men det betyder jo at jeg meget ofte skal trække dem op, hvilket jeg er blevet nervøs for.

Er jeg blevet hysterisk og overforsigtig, hvor meget virkelighed er der i mit problem? Er det i virkeligheden ikke uret men mig der skal trækkes op og få noget terapi? Icon_e_wink Det er måske det jeg gør, når jeg beder jer om hjælp?
Med venlig hilsen
Jesper
"80% af grunden til succes skyldes fremmøde - til tiden - "
Svar

Beskeder i denne tråd
Er jeg eller min Seamaster hysterisk?? - af Piberyger - 24-05-2010, 09:13 PM
Re: Er jeg eller min Seamaster hysterisk?? - af jacob jensen - 24-05-2010, 11:41 PM
Re: Er jeg eller min Seamaster hysterisk?? - af jacob jensen - 24-05-2010, 11:58 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)