Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav?
Generelt er det samme pris for en service på et manuelt værk som på et Automatisk (måske en anelse dyrere på det automatiske)

Det der afgør prisen på en service er andre ting.

Dels mængden af komlikationer - og i denne sammenhæng er Chronograf funktionen i Speedmaster Prof. en væsentlig komplikation. Service koster noget mere når der er Chronograffunktion.

Det andet der koster er når man bevæger sig over i finere mærker (jeg siger med vilje ikke finere værker - men mærker) for hvis man så ønsker service udført af AD koster det nemt 2500 kr og derover for et ganske almindeligt Automatic - og væsentlig mere for chronografer.

Jeg havde en kolega som har et GP ur med et meget almindelig finicheret ETA værk. pris på service hos AD - over 3K. Han fik det serviceret hos Vintage urmageren Jørgen krognos til lige under 1500 kr efter anbefaling fra mig.

Det samme vil gælde et Rolex med et ret almindeligt automatisk værk. Service hos AD 2500 kr - hos ikke AD væsentligt billigere - og vælger man en god urmager bliver arbejdet bestemt ikke ringere. men "stemplet i servicebogen" kan være af betydning ved videresalg!

Hvis jeg forbnemmer rigtigt skal du gå efter et Omega Speedmaster. du skal sætte dig lidt ind i historien, så du kan fortælle lidt om uret ved passende lejligheder - og så skal du aldrig sælge "dit første rigtigeur igen" - skal der trumf på skulle du finde en Vintage model Pre Moon med Caliber 321, så bliver din historie perfekt. her er min.

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.

Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

İmage
İmage

İmage

İmage

vh Baun

vh baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 11-06-2010, 08:31 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 12-06-2010, 09:49 AM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af baun - 12-06-2010, 01:10 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af Rolex COMEX - 13-06-2010, 06:06 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 14-06-2010, 12:30 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)