Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav?
olof Skrev:Bortset fra det - der har ikke vaeret et eneste SM 300 eller Speedmaster i den seneste tid som blev vist i watchtime forum, hvor ikke en eller anden fandt noget som saa galt ud. Nogle folk er komplet tosset med hensyn til "originalitet" Icon_e_biggrin .
Tror der er flere sammensatte - eller efterskabte SM 300 end speedmasters. Jeg tror også at nogen overser, at Omega har været så upræcis i timingen med mange ting. Jeg kan gentage:

Mit pre pro som er leveret 22 Nov 1967 - med værk 25.444.xxx (her siger Loncar og flere andre lister noget med 23.xxx.xxx. Det skyldes jo at disse lister nok udgår fra årstal den pågældende ref var ude i, men da 321 værkerne blev leveret sidste gang i 1960 frysepakkede, og brugt i store serier, så passer årstal ikke med ref for disse efter 1960 leverede 321 kalibre. Det betyder ikke, at man ikke har forsøgt at ha lidt fornuft i brugen, men de springer i det og kan virke umotiverede. Dette er bekræftet af Omega og jeg har udtræk af arkiv som påviser dette også. Hvis eksperterne fra div fora udgik fra alle lister, så skulle min 105.003 ha en 23.xxx.xxx sag i sig, men jeg kan klart bevise at den er født med et 25 nummer.

Jeg har så også spurgt Omega, om jeg så kan være sikker på at min 105.003 blev leveret med "skæv plet" ved 90 i kransen. Jeg er selv temmelig sikker på, at det gjorde den, men Omegas svar var, at de med sikkerhed ved at der er udleveret sene 105.003 med den nye krans med lige plet. Da min er leveret sent i November 1967, kan det sagtens være tilfældet. Eksperter på mange fora ville dømme den ude, men har faktisk ikke nogen sikker sag.

Mon ikke eksperterne også ville være tvivlende overfor at min 105.003 er leveret ult nov 1967 - Lææææænge efter 145.012 havde taget over. Iflg. Omega har de dels været produceret sideløbende (nok for at bruge lager af kasser og skiver op), og 22 Nov 1967 er datoen min forlod Omega (altså uden liggetid i butik). På det tidspunkt havde de i langt over et år også udleveret 145.012 til forhandlerne. Ny forvirring for eksperter.

Min 145.012 - forlod Omega 17 Okt 1968 med værk 26.078.xxx. Der skal således kun være ca 500 værker brugt i hele året inden, når man sammenligner med in 105.003. Den kan tilmed være lavet midt i 1967 - og så er det endnu færre værker

Jeg vil ikke slå tvivl om at skæv plet ved 90 er sikkert tegn på den gamle krans (og jeg ville gerne det) men bare slå fast, at eksperter har vanskeligheder, når så 105.003 kan har (og iflg. Omega har) været sendt ud med den nye krans for de som er lavet op til 1,5 år efter næste ref 145.012 udkom.

Min visere er formentlig for det ene og med sikkerhed for den andet, skiftet. Jeg tror til nye, men det kan også ha været gamle visere fra andet ur. I alle fald, de passer fint i patinering, og det er så det.
İmage
İmage
İmage

Sådanne ure er til at få, hvis man spørger herinde, er der mange der vil og kan hjælpe, hvis trådstarter vil den vej. De kan bare ikke fås til 12.000 så gå efter noget nyere speedmastere.

Øv for en lang og nørdet sag Icon_redface
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 11-06-2010, 08:31 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 12-06-2010, 09:49 AM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af hannover_dk - 12-06-2010, 06:30 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af Rolex COMEX - 13-06-2010, 06:06 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 14-06-2010, 12:30 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)