Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav?
Jeg aner ikke en dyt om schweizer værker, og kun en lille smule om japaner værker, men jeg kan da tilføje, at Seikos 8L35 værk, som sidder i nogle af Seikos gode automatiske Marinemaster ure, er en "skrabet" (læs: ujusteret, udekoreret og tilpasset) version af 9S55 værket, som bl.a. sidder i flere Grand Seiko modeller. Seiko fremstiller selv ALLE dele til uret, lige fra olie, over mainspring til lume materiale, så vi taler her om true inhouse Icon_e_biggrin Så kan Seiko jo slås herfra og til evigheden med brandets "billig-mærke" prædikat, men det ændrer dog ikke på, at Seiko KAN lave gode ure - til rimelige priser, vel at mærke Icon_e_wink Det skal naturligvis med, at der - synes jeg - er store og åbenlyse forskelle i den måde man tænke ur-fremstiling på, når man sammenligner Schweiz og Japan - sådan helt generelt og overordnet, og det bør da også med ind i overvejelserne, synes jeg ...

9S55 i en GS jubilæumsudgave
İmage

Min Marinemaster er blevet justeret hos Peter ifbm et pakningsskifte, og den vinder nu 1 sek. på to dage - uanset om den er på armen eller i kassen Icon_e_smile Det er da meget godt gået af en "skrabet brugs-japaner", som sandsynligvis vil overleve mig ... Icon_razz

İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 11-06-2010, 08:31 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 12-06-2010, 09:49 AM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af Rolex COMEX - 13-06-2010, 06:06 PM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 14-06-2010, 12:14 AM
Re: Nyt ur - hvilke muligheder opfylder mine krav? - af jacob jensen - 14-06-2010, 12:30 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)