07-09-2010, 05:03 PM
KlausM Skrev:Der er ikke noget der hedder "at man kunne". Man kan altid investere i ure om det så er en god forretning eller ej finder man først ud af når man realisere. Akkurat det samme gælder investeringer i værdipapirer, gamle biler eller legetøj. Køb smart og sælg smart så har du en god investering. Timing er naturligvis et nøgleord men det gælder jo alt.Mit "kunne" var som bare en forsigtighed, da man jo med investering faktisk kun ved hvad man KUNNE.
Jeg har tjent mere på mine ure de sidste fire år i forhold til mine pensionsaktier og dette både i procent og absolutte tal.
Mvh
Klauss
(det er den gamle med at historisk afkald absolut ikke er garanti for fremtidigt, og det er kan jo en slags "garanti" for
Kan betyder lidt mere, at man kan se fremtiden, men jeg tror absolut også man KAN fremover. De sidste 4 år har jo ikke været jubelår for aktier, men jeg vil lige sige, at jeg faktisk har aktier som på de sidste 4 år er steget 5 gange (men også andre der er steget mindre, men ingen der ikke er steget samlet trods alt) - og der er sikkert mange der har købet ure for 4 år siden, og ikke lige kan få det samme for dem idag. Det er som du skriver, man skal købe det rigtige og ha timing i orden, og mit gæt er, at dine ure nok ikke var nye ud af forretningen
Ja man KAN tjene penge på at købe de rigtige ure - helt afgjort, og det vil man også kunne fremover - nej til at det for de fleste vil kunne erstatte almindelig investering i værdipapirer på længere sigt.
Der er en del, som for 15 år siden mente at man skulle købe en stribe af de nye Porche og bare sætte dem i garage, som ville de bare stige og stige - De er blevet skuffede. Der er mange der har købt kunst, som i en lang periode steg - som pludseligt har set det falde - keramik, porcelæn, frimærker, vin o.m.a. Det ser i en lang periode ud som om visse ting bare stiger altid, men der er nu mange ting, som faktisk er røge helt ud. De ALLER bedste ting af hver ting, bevarer givet en værdi og kan stige- men mængden der sælges kan falde med moden/tiden, og rive den generelle pris ned - i en DEL fald.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)