22-09-2010, 09:30 PM
Jeg sidder med en dugfrisk votering fra den tykke tyske bibel "2011 Uhren Exclusiv".
For sportsure er voteringen - baseret på højeste samlede score for design, prestigefaktor, kvalitetsindtryk, service-venlighed, teknik, pris/ydelse, marketing, værks-driftsstabilitet, livsstil og innovation):
1. Rolex (100 point).
2. Officine Panerai (95 points).
3. Patek Phillippe (93).
4. Omega (91)
5. Audemars Piguet (90).
6. Hublot (86).
7. IWC (85).
For elegante ure er voteringen:
1. Patek Phillippe (97 points).
2. Rolex (97 points).
3. A. lange & Söhne (96).
4. Jaeger-leCoultre (96).
5. Bregeut (92).
6. Officine Panerai (91).
7. Chopard (90).
For komplicerede ure er voteringen:
2. A. lange & Söhne (96).
3. Rolex (96).
4. Officine Panerai (93).
5. Jaeger-leCoultre (92).
6. Audemars Piguet (91).
7. Bregeut (91).
Efter at have læst det tykke ur-blad har jeg indtryk af at voteringen er et udtryk for en klassisk tysk grundig vurdering - der ikke bærer præg af bestikkelse eller reklamepenge under bordet.
Jeg mener derfor vi Rolex fans kan konkludere, at Rolex ligger fremragende i ur-feltet. (Jeg kunne godt vælge at fremhæve hyped-up og eksorbitant dyre ur-mærker der får smæk i de fleste kategorier i denne vurdering, men vil undlade dette for ikke at såre livslange fans).
Lad os i stedet være stolte at at Rolex klarer sig så sublimt i dette ultraskrappe ur-felt.
For sportsure er voteringen - baseret på højeste samlede score for design, prestigefaktor, kvalitetsindtryk, service-venlighed, teknik, pris/ydelse, marketing, værks-driftsstabilitet, livsstil og innovation):
1. Rolex (100 point).
2. Officine Panerai (95 points).
3. Patek Phillippe (93).
4. Omega (91)
5. Audemars Piguet (90).
6. Hublot (86).
7. IWC (85).
For elegante ure er voteringen:
2. Rolex (97 points).
3. A. lange & Söhne (96).
4. Jaeger-leCoultre (96).
5. Bregeut (92).
6. Officine Panerai (91).
7. Chopard (90).
For komplicerede ure er voteringen:
2. A. lange & Söhne (96).
3. Rolex (96).
4. Officine Panerai (93).
5. Jaeger-leCoultre (92).
6. Audemars Piguet (91).
7. Bregeut (91).
Efter at have læst det tykke ur-blad har jeg indtryk af at voteringen er et udtryk for en klassisk tysk grundig vurdering - der ikke bærer præg af bestikkelse eller reklamepenge under bordet.
Jeg mener derfor vi Rolex fans kan konkludere, at Rolex ligger fremragende i ur-feltet. (Jeg kunne godt vælge at fremhæve hyped-up og eksorbitant dyre ur-mærker der får smæk i de fleste kategorier i denne vurdering, men vil undlade dette for ikke at såre livslange fans).
Lad os i stedet være stolte at at Rolex klarer sig så sublimt i dette ultraskrappe ur-felt.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)