29-09-2010, 08:50 PM
Værkerne i de nye Omegaer er ganske fine og ok. Ikke noget der løfter dem ind i luksusklassen for in house værker, men klart i den bedre halvdel af ure der er monteret med ETA værker. I Omega er værkerne ganske nydelig finischeret og på de nyere er der også føjet co-axial funktion på.
Sammenligning med de gamle værker fra 60'erne vil jeg afholde mig fra. Blot sige at Omegas værker fra 60'erne har bevidst deres høje kvalitet, robusthed, driftsikkerhed og de er også nydeligt lavet.
Det der kan tale for nyt Omega ur er hvis man vil have det i en størrelse som er svær at finde i Vintage - over 36 mm for et dress ur. Ellers mener jeg man får langt mere ur for pengene i en Vintage Constellation til 6 K end et nyt ur til fx. 15 K.
vh baun
Sammenligning med de gamle værker fra 60'erne vil jeg afholde mig fra. Blot sige at Omegas værker fra 60'erne har bevidst deres høje kvalitet, robusthed, driftsikkerhed og de er også nydeligt lavet.
Det der kan tale for nyt Omega ur er hvis man vil have det i en størrelse som er svær at finde i Vintage - over 36 mm for et dress ur. Ellers mener jeg man får langt mere ur for pengene i en Vintage Constellation til 6 K end et nyt ur til fx. 15 K.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)