SM 300 M Chrono Diver - hvad er hvad?
Sauersen Skrev:Jeg var indtil i går helt sikker på at det omtalte ur var det jeg skulle ha, lige indtil jeg faktisk så det "live" ved siden af et 44mm SM Am Cup Racing...det fik min ellers stålsatte beslutning til at vakle.
Den "lille" cronograph på 41,5 lignede nærmest en damestørrelse i forhold til den voldsomme (og superfede!) 44mm Racing.

Nu er mit problem det, at jeg i sagens natur er meget lidt maritim, og at gå rundt med et ur med regatta nedtælling synes måske lidt fejlagtigt i den sammenhæng, selvom jeg er helt skudt i det. Hvad mener i?
OG sidste spørgsmål, findes der en normal Cronograph i 44mm (ud over PO som ikke er relevant for mig)
Om man er maritim i forbindelse med en "Am Cup Racing", dykker"disponeret" med et dykkerur, eller "aviator" med et pilotur - synes jeg man skal "gi' en hat i".
... på dette forum er enhver brugsorienteret observans, formålstjenlighed eller "fornuft" forlængst sat ud af kraft. - Det er liebhaveriet, og hvor meget "uret taler til en", der er afgørende.

Mit højtsatte arbejdsur er en Speedmaster X-33, det ultimative pilotur, ..... og jeg kan ikke fordrage at flyve

İmage
Så var der spørgsmålet om størrelsen, som jeg personligt synes alt for ofte foretrækkes frem for "gørelsen"; men X-33's dimensioner er: 42,25 mm x 48,50 mm

Andre ure, der "kan være med" i disciplinen: "Stor på armen"

İmage
Speedmaster 125, med målene: 51 mm x 42 mm

İmage

Flightmaster, med målene: 52,25 mm x 42,6 mm

İmage
Speedmaster Teutoner (ST 376.0806), med målene: 44 mm x 45 mm

İmage
... for slet ikke at tale om Alaska Project, der i "fuldt karnevalsudstyr" kun er 1 mm mindre end den største Panerai.

Joepete's "skændige provokation", at fremvise en Breitbling på Omegaforum, synes jeg du skal hoppe let henover. I stedet kan læsning af Chuck Maddox: What are my watch interests? anbefales.
Især, hvor han skriver: I have major approach/avoidance with Breitling watches... , og videre:
.... I mean what are the compass markings for anyway? It doesn't have a compass on it! Geez! That's Silly!
I have recently bought a Breitling but it is a 1950's vintage Navitimer and is quite restrained in appearance compared to current models.
In my opinion, tacky two-tones, rider tabs, bright "B"'s and Anchors on the second hand are not great contributions to the horological or design craft.

Med venlig hilsen _Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: SM 300 M Chrono Diver - hvad er hvad? - af Geodoc - 30-09-2010, 06:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)