Afstemning: Gangreserve på dit kaliber 2500 Omega
#1 mindre end 30 t
#2 30-40 t
#3 40-50 t
#4 Større end 50
#5 mindre end 30 t
#6 30-40 t
#7 40-50 t
#8 Større end 50 t
#9 anden cal.
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 28-06-6978

Gangreserve på dit kaliber 2500 Omega
jkjaers Skrev:Ville rasende gerne svare, men jeg går med mit de timer jeg ikke sover og det er aldrig gået i stå for mig, så jeg ved det faktisk ikke..... det er mere end 16 timer
... det var nu nok noget vi kunne gøre noget ved, når vi mødes i morgen til mini-krono-GTG.
Så peger du blot på et af mine ure, som du gerne vil låne mens gangreserve-forsøget løber, og evt. gentages et par gange.

Det er min overbevisning, at du næppe ville tage skade af at prøve en Speedmaster.... MarkII, MarkV861, MarkV1045, X-33, 125, Alaska - eller helt ovre i den "kinky" boldgade, en Constellation TC III.

Jeg synes det er et spændende og udfordrende projekt Lars har "sat i søen" - og spændende at vi kan være behjælpelige med nogle observationsresultater.
Dette sættes så meget mere i relief af, at AP nu har sat sig i bevægelse med et smøringsfrit escapement, nærmere omtalt i artiklen: Audemars Piguet's revolutionary lubrication free escapement
Findes naturligvis også i Omega Link Centralen under "Smøringsfrit escapement" i det generelle afsnit.

Betragter man AP's forslag til smøringsfrit escapement, er det iøjnefaldende enkelt, og i den sammenhæng æstetisk smukkere end George Daniels CoAxiale løsning.
Enkelheden er så ganske vist opnået ved enkeltimpuls, hvor CoAxialen yder 2 symmetriske impulser; men på bekostning af flere dele.
Samtidig er AP's enkelt impuls escapement ikke kritisk på "beat rate", hvor CoAxen arbejder bedst midt imellem 21.600 og 28.800 BPH.
Faktisk har AP prøvet sit escapement med op til 43.600 BPH; men har valgt 21.600, der til gengæld medfører en imponerende gangreserve på 168 timer.

Det kan blive nogle spændende år vi går i møde, når det nu er lykkedes Omega at "ruske op i den traditionsbevidste schweiziske urindustri" - en "rusken" jeg egentligt tror de gerne ville have været foruden Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Gangreserve på dit kaliber 2500 Omega - af Lars - 31-10-2010, 03:21 PM
Re: Gangreserve på dit kaliber 2500 Omega - af Geodoc - 01-11-2010, 11:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)