26-11-2010, 08:00 AM
Citat:Nu et spørgsmål: Hvad står der konkret på rotoren? Står der ex. noget med et R - fulgt af et eller andet nummer, så TROR jeg det kan være en replacement rotor - og der vil der ikke være værksummeret naturligvis. Bare et skud?
Her får du et billede af rotoren og som du kan se, står der det samme som på dit billede (OMEGA, SWISS) og i stedet for serienummeret, står der R15954!?
Det er lidt pudsigt, at både ranfft og jeg har et billede med en "replacement" rotor? Gik det i stykker ofte? Er der tilfælde af andre 1040 eller lignede værker, som har fået et andet rotor med RXXXX på værket? Kan det være, at R er et trecifret kode, som med andre fem tal danner et serienummer, som vi kender for Omega?
Jeg har også set nogle salgsannoncer for denne ref. nr. som henviser til et fuldgyldigt Omega værknummer
Uret er ellers i ret uberørt tilstand. Alt er originalt, glas, lænke (samme model som Omegas hjemmeside foreskriver for denne ref.), krone, sågar også den paknings ring, som "smelter" efter længere tid, så jeg tvivler, at uret var åbnet siden køb. Der fulgte original boks, men ingen papirer, da uret har været arvestykke.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)