13-01-2011, 11:41 AM
Min Omega samling er jo skabt over de sidste 5-6 år.
80 ure godt og vel er det blevet til.
Det startede med dressurene med hovedvægt på Constellation og gerne guldure. Så var der en periode hvor også dykkere og sportsure kom i fokus.
Perioden 1945 - 1970 (altså stoppe lige før 1xxx værkerne) blev også udviddet med et par senere.
Nu vil jeg lidt tilbage. Dressure og kun med "in house" værker. Det er dybest set disse ure jeg faldt for og det er også disse ure jeg nyder mest på armen. Skal jeg have noget mere tool på, vil det istedet være fra IKON-serien som udbygges sideløbende. Rolex Sub. Omega Speedmaster, Breitling Navitimer osv.
De første 2 ure er derfor skippet videre:
Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph
Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: sort med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph JEDY
Årgang: 197x
Kasse: ”tonneau” kasse i renoveret stand.
Højde: 15,2 mm
Diameter: 42 x 49 mm
Skive: Mørk blå med 2 sorte subdials og datofelt, T-skala og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke 1162
Caliber nr.: 3xxxxxxxx
Ref. Nr.: 176.005
Regning fra Omega for total renovering haves

og gid Deres nye ejere må nyde dem og værdsætte dem for de er begge super herlige Omega Vintage ure......
vh Baun
80 ure godt og vel er det blevet til.
Det startede med dressurene med hovedvægt på Constellation og gerne guldure. Så var der en periode hvor også dykkere og sportsure kom i fokus.
Perioden 1945 - 1970 (altså stoppe lige før 1xxx værkerne) blev også udviddet med et par senere.
Nu vil jeg lidt tilbage. Dressure og kun med "in house" værker. Det er dybest set disse ure jeg faldt for og det er også disse ure jeg nyder mest på armen. Skal jeg have noget mere tool på, vil det istedet være fra IKON-serien som udbygges sideløbende. Rolex Sub. Omega Speedmaster, Breitling Navitimer osv.
De første 2 ure er derfor skippet videre:
Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph
Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: sort med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph JEDY
Årgang: 197x
Kasse: ”tonneau” kasse i renoveret stand.
Højde: 15,2 mm
Diameter: 42 x 49 mm
Skive: Mørk blå med 2 sorte subdials og datofelt, T-skala og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke 1162
Caliber nr.: 3xxxxxxxx
Ref. Nr.: 176.005
Regning fra Omega for total renovering haves

og gid Deres nye ejere må nyde dem og værdsætte dem for de er begge super herlige Omega Vintage ure......
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)