Back to basic
@Baun - god ide med din fokus, men det øverste af de to var måske din smukkeste Omega - og begge var jo i en stand, som må ha gjort dem lette at sælge - der var ikke meget overpudset over det sidste af dem heller Icon_e_biggrin Lad os følge dine bestræbelser, som så må kunne betyder lidt længere mellem køb, og nok så megen jagt.
Geodoc Skrev:For mit eget vedkommende har jeg været igennem lignende overvejelser, der så har den lille "krummelyre", at jeg er god til at købe, og elendig til at sælge.
Ih hvor det passer på mig - jeg duer ikke til at prise mine egne ting.
Geodoc Skrev:Det gav anledning til en ny definition af, hvad samlingen skulle illustrere. - I stedet for uret eller modellen som centrum, blev det i højere grad med Omega's industrihistorie som rød tråd.
Hensigten er herefter at samle nogle markante og repræsentative ure/kalibre, der beskriver Omega's historie.
Ligesom Tyskland ikke kan skrive sin historie uden at berøre en tragisk epoke fra 30'erne til 1945, kan Omega historien heller ikke skrives uden eksempler på fiaskoer og fejlgreb.

Som det ses, ligger denne linie en kende borte fra en "gængs" samler definition, hvor samlingen skal være så ædel, fornem og med så sjældne eksemplarer som muligt.
Jeg synes det er en lysende beskrivelse af samlerens dilemma og, at det er en 100% fuldgod definition, har faktisk ikke set bedre - andre - lige så gode - men ikke bedre.
Geodoc Skrev:Således kommet på rundtur i Omega historien, har jeg også været om ad dette:
İmage
... et nydeligt ur med kaliber 19 CHRO, leveret af firmaet Louis Brandt & Frere i 1898.
Kaliber 19 udvikledes i 1894 under produktionsnavnet "Omega". Det blev en så formidabel succes, at firmaet officielt tog navnet Omega i 1904.
som jeg da aldrig har set dig ha med eller? - Det ser absolut lækkert ud og er med under din definitionen - Jeg har selv søgt inden for lignende - Dejlig "beefy kasse"

Geodoc Skrev:I den "anden ende af historien" har jeg også været om ad denne:
İmage
... det drejer sig om "storebror" til mit Marine Chronometer armbåndsur.
MegaQuartz Marine Chronometer - var det vindende af 26 andre fabrikater i konkurrence om levering til den franske flådes atomslagstyrke. - Kaliberen er 1525 VEGA, der arbejder på 4,19 MHz.
Smukt? - Nej ikke særligt; men en uomgængelig "milestone" i Omegahistorien.
Ikke spor enig. Jeg synes det i den grad er smukt - Helt som jeg synes DSB uret med 100 hertz var smukt - sådanne tekniske ure fryder, og dit er tilmed i en smuk kasse - SMUKT
Geodoc Skrev:... at Geodoc's samling ved en overfladisk betragtning kan ligne et fastelavnsris. Der er faktisk en rød tråd.

Med venlig hilsen - Geodoc
Synes jeg er let at forstå - Jeg ville gerne ha ligeså meget struktur som jer, men må nøjes med at sige. Kolonnehjul 1935-75 - Eterna - Lommeure - Div. vækkere - vintage dykkere - uh - jeg er allerede afsporet Icon_redface Icon_razz

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Back to basic - af baun - 13-01-2011, 11:41 AM
Re: Back to basic - af Geodoc - 13-01-2011, 04:33 PM
Re: Back to basic - af hannover_dk - 13-01-2011, 05:44 PM
Re: Back to basic - af Geodoc - 13-01-2011, 07:48 PM
Re: Back to basic - af hannover_dk - 13-01-2011, 09:09 PM
Re: Back to basic - af baun - 13-01-2011, 10:22 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)