01-02-2011, 03:45 PM
runzuk Skrev:En rigtig Diver er også ISO 6425 testetJa skam - lad os lige tage samme ISO klasifisering af hvornår et ur er til at plaske med vand med, hvornår man kan dykke med slaske (Scupa) - og tillæg til hvis det skal være egnet til mixed gas (som jeg ikke helt forstår, for mig er mixed gas noget man har i flasken i modsætning til ren ilt. Det hedder saturation diving, og betyder at kroppen er "mættet" med ilt - special blanding i flasken, og det betyder at man kan blive nede længere tid, men det påvirker vel ikke uret - skulle man TRO om det var nede i 40 minutter eller 20 minutter - men det må jeg mangle viden ? - jeg kunne forstå hvis det var til brug i helium tank under en opstigning, men her kan submersible måske hjælpe?
Her er ISO klasifikationen fra nettet i alle fald - først lidt nede dukker den "alvorlige" ISO 6425 op:
Water resistance classification
Water Resistant or 30 m Suitable for everyday use. Splash/rain resistant. NOT suitable for swimming, snorkeling, water related work and fishing. NOT suitable for diving.
Water Resistant 50 m Suitable for swimming, white water rafting, non-snorkeling water related work, and fishing. NOT suitable for diving.
Water Resistant 100 m Suitable for recreational surfing, swimming, snorkeling, sailing and water sports. NOT suitable for diving.
Water Resistant 200 m (remark not ISO 6425 - but 200 m) Suitable for professional marine activity and serious surface water sports. NOT suitable for diving.
Diver's 100 m Minimum ISO standard (ISO 6425) for scuba diving at depths NOT suitable for saturation diving. Diver's 100 m and 150 m watches are generally old(er) watches.
Diver's 200 m or 300 m Suitable for scuba diving at depths NOT suitable for saturation diving. Typical ratings for contemporary diver's watches.
Og så den jeg ikke helt forstår
Diver's 300+ m for mixed-gas diving Suitable for saturation diving (helium enriched environment). Watches designed for mixed-gas diving will have the DIVER’S WATCH L M FOR MIXED-GAS DIVING additional marking to point this out.
Nå men helt forstå den med markeringen for L M for mixed gas diving som gør man kan være længere tid nede forstår jeg ikke rigtigt, med mindre man udgår fra tur i helium tank - Måske vi er heldige nogen proff dykkere læser med?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)