06-02-2011, 05:08 PM
Joepete Skrev:Hej Rune
De Ecozilla´er, som jeg har set, har alle haft 6 cifrede produktionsnumre på bagkassen. Den viste har 9 cifre. Så lange cifre har jeg ikke set på Citizen ure siden 70´erne, hvor produktionstallene var enorme.
Der kan være flere mulige forklaringer på det lange tal: En af forklaringerne kan være, at Citizen er begyndt at anvende de fire første cifre for måned og år: 07 = 2007, 10 = oktober, eller 2010, 07 = juli. Hvis denne forklaring holder, så er der stadig ét ciffer mere som løbenummer, end der normalt er. Måske produceres der super mange Ecozilla´er, og derfor et ekstra ciffer til løbenummer ...
Jeg har set andre divere, hvor der er lange tal på bagkassen. Det har været tjeneste ure i en eller anden forstand. Det sidste alternativ, ifht det 9-cifrede produktionsnummer er, at uret ikke er et Citizen ur ...
Hvis jeg må bruge dine billeder, så kan jeg starte en tråd på et af de udenlandske fora, for at få lidt meninger til spørgsmålet. Er det ok ? Jeg indsætter så linket her på siden så vi kan følge med.
Rune, du må undskylde, at jeg sådan gør dig lidt urolig - det er ikke min hensigt. Det kan jo være, at der er en forklaring på tingene, og at jeg bare ikke kender den endnu
Tak for dit fyldige svar. Selvfølgelig er det ok at du spørger udenlands
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)