07-02-2011, 12:02 AM
Rune, jeg kender som sagt ikke Ecozilla´en særlig godt, men umiddelbart, så undrer det mig noget, at konstruktionsforskellen mellem stål- og titaniumversionen skulle være andet end på materialevalg ... 
Når det er sagt, så har jeg kigget på skiveskuddet (godt nappet i øvrigt
), og jeg må ærligt sige, at selvom jeg ikke ved så meget om Citizen, så ser uret godt nok ud for mig. Hvis den fornemmelse holder stik, så har vi stadig tilbage at gætte på det lange, let indprægede bagkassenummer. Her må folk på siden altså meget gerne komme med bidrag
Hermed en opfordring
Mit gæt, lige nu, ville være, at uret er en ægte Citizen ecozilla. Den er kommet direkte fra fabrikken til en tjenesteenhed af en eller anden art - militæret, ville jeg umiddelbat gætte på. Jeg har før set ure med tjeneste numre på, og også ure, som fra fabrikken så ikke er forsynet med produktionsnummer (har også set nogle med både produktionsnummer OG tjenestenummer). Foranstående kunne jo forklare den forskel i prægning/indgravering, som du påpegede tidligere. Men hvordan det så er havnet som nyt ur hos den forhandler, som du har fået det fra, det virker godt nok underligt ...
Allan, tusind tak for de pæne ord - jeg bliver jo både helt rørt og samtidig også glad ... jeg er jo en følsom mand
Når det er sagt, så har jeg kigget på skiveskuddet (godt nappet i øvrigt
Mit gæt, lige nu, ville være, at uret er en ægte Citizen ecozilla. Den er kommet direkte fra fabrikken til en tjenesteenhed af en eller anden art - militæret, ville jeg umiddelbat gætte på. Jeg har før set ure med tjeneste numre på, og også ure, som fra fabrikken så ikke er forsynet med produktionsnummer (har også set nogle med både produktionsnummer OG tjenestenummer). Foranstående kunne jo forklare den forskel i prægning/indgravering, som du påpegede tidligere. Men hvordan det så er havnet som nyt ur hos den forhandler, som du har fået det fra, det virker godt nok underligt ...
Allan, tusind tak for de pæne ord - jeg bliver jo både helt rørt og samtidig også glad ... jeg er jo en følsom mand
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)