05-03-2011, 01:43 PM
Peter Skrev:Jeg finder det på ingen mulig måde uforsvarligt, at servicere sit ur efter 34 år, det eneste jeg vil være særlig opmærksom på er hvis man bruger uret i vand, da langt de fleste Speedmasters der er blevet ødelagt er på grund af vand, og som urmager er der ikke noget bedre end at komme til at servicere et ur, som ikke har været serviceret en 5 til 10 gange på de 34 år, for har det været overserviceret, er der næsten altid problemer med et sådant ur, hvorimod et urørt ur efter 34 år, vil stort altid komme til at fungere perfekt, efter sit første service, som her er efter 34 år, så Speedmasters har et ret langt service interval, jeg vil dog sige, at et automatikur har langt kortere serviceintervaller, end et manuelt optrukket ur, og så trækker jeg lige den gamle hest ud af stalden, mit eget Breitling Navitimer fra 1964 har stadig sit første service til gode, og jeg skal lige tilføje at jeg er urmager.Tak Peter![]()
MVH Peter
så vil jeg undlade at føle mig som en hensynsløs ødelægger af et smukt ur.
Jeg er istedet meget imponeret over din Navitimer stadig har sit service eftersyn til gode.
Og jeg tror du har ret når du skriver om problemer med sevicerede ure.
Jeg ønsker på ingen måde at hænge min urmager ud, men jeg må indrømme at det irriterer mig grænseløst at han også udskiftede viserne ved samme lejlighed - uden først at spørge mig.
De gamle visere passede efter min egen mening fint til urets alder, også selvom der næsten intet lumen var tilbage på de gamle.
Jeg er ked af at dette er blevet foretaget uden mit vidende.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)