Service interval på speedmaster pro
alsendk Skrev:Tak Peter
så vil jeg undlade at føle mig som en hensynsløs ødelægger af et smukt ur.
Jeg er istedet meget imponeret over din Navitimer stadig har sit service eftersyn til gode.
Og jeg tror du har ret når du skriver om problemer med sevicerede ure.
Jeg ønsker på ingen måde at hænge min urmager ud, men jeg må indrømme at det irriterer mig grænseløst at han også udskiftede viserne ved samme lejlighed - uden først at spørge mig.
De gamle visere passede efter min egen mening fint til urets alder, også selvom der næsten intet lumen var tilbage på de gamle.
Jeg er ked af at dette er blevet foretaget uden mit vidende.
Du kan helt trygt regne med det Peter skriver, og hans Gamle navitimer som jo ikkke bruges som dagtligt ur, ville det jo også være tåbeligt at stikke skruetrækkere i. Jeg har en del ure, som ikke har været serviceret i nogenlunde lige så lang tid, og de går fint.
Det er en uskik at bytte visere ud ved service, uden at aftale det med ejeren. I visse fald kan det i meget høj grad nedsætte urets værdi, og i alle fald er det supersurt hvis visere og øvrige markeringer med tritium f.eks. pludseligt har forskellige farver.

Det er endnu en god årsag til at benytte ganske specielle urmagere til sine vintage ure - folk der ved hvad det drejer sig om
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Service interval på speedmaster pro - af hannover_dk - 05-03-2011, 07:09 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)