10-03-2011, 07:32 AM
Jeg tilmeldte mig egentlig forummet her for at høre om nogen af jer kloge hoveder kunne fortælle noget om mit lommeur, som jeg har arvet. Men efter at have kigget rundt i tidligere tråde har jeg vist nærmest fundet svaret på de fleste spørgsmål fra de følgende to tråde som begge ligner mit ur rimeligt meget:
Jeg går ud fra "klappen" (ja undskyld, jeg kender ikke de rigtige udtryk
) er røget af / pillet af, og en "skærm", som vist er plastic monteret i stedet. Det kan vel være pga. den gik i stykker eller fordi det er nemmere? Uret har i hvert fald været flittigt brugt kan jeg se, bla. på bagsiden når jeg ser i de to andre tråde hvor meget mønster der engang har været på bagsiden.
Viserne jeg kan se i de to andre tråde ser bekendte ud - måske har jeg set dem i mine unge dage på det her ur (muligvis kun den ene, eller slet ikke monteret på uret).
Så vidt jeg kan google mig frem til (serienummeret 5274673) er det produceret mellem 1916-1923 (og så med lidt ekstrapolering måske omkring 1918). Som sagt har jeg vist egentlig ikke rigtig nogle spørgsmål, men hvis I har et eller andet spændende at fortælle lytter jeg da gerne
Her er lidt billeder (klik for større billede - klik en gang mere på dén side for endnu større):

Link til galleri som måske er lettere at kigge igennem
Jeg går ud fra "klappen" (ja undskyld, jeg kender ikke de rigtige udtryk
Viserne jeg kan se i de to andre tråde ser bekendte ud - måske har jeg set dem i mine unge dage på det her ur (muligvis kun den ene, eller slet ikke monteret på uret).
Så vidt jeg kan google mig frem til (serienummeret 5274673) er det produceret mellem 1916-1923 (og så med lidt ekstrapolering måske omkring 1918). Som sagt har jeg vist egentlig ikke rigtig nogle spørgsmål, men hvis I har et eller andet spændende at fortælle lytter jeg da gerne
Her er lidt billeder (klik for større billede - klik en gang mere på dén side for endnu større):

Link til galleri som måske er lettere at kigge igennem

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)