Halvkedeligt lommeur
Hej rasher og velkommen til Icon_e_biggrin

Citat:Jeg går ud fra "klappen" (ja undskyld, jeg kender ikke de rigtige udtryk Icon_e_smile ) er røget af / pillet af, og en "skærm", som vist er plastic monteret i stedet. Det kan vel være pga. den gik i stykker eller fordi det er nemmere?

Nu er jeg ikke 100, med hvad du mener med "røget af / pillet af", men hvis du henviser til fronten af dit lommeur, så kan jeg ikke se, at det fejler noget. Du kan åbne klappen foran ved at føre et kniv langsomt i den "hak" ved kl. 1 og langsom trykke modsat(dvs. mod kassen og ikke mod ringen).
Så vidt jeg kan se, er hængsler til den i orden og er det plastic foran du snakker om, så er det ganske normalt, da det er et open face lommeur (Lepine værk).
Hvis du henviser til billeder af Berg, så er hans ur et hunter (jæger) lommeur (savonette værk) og du kan også se, at hans krone ligger ved kl. 3, mens dit er ved. kl. 12., dvs, den havde klapper både foran og bagved, mens dit model er født kun med bagklappen og med glas foran Icon_cool

Hvis du vil præcisere datering af dit lommeur, så brug denne hjemmeside http://www.thewatchguy.com/pages/OMEGASERIAL.html den er nemlig mere nøjagtig og skulle man tro på den, så er værket i det mindste lavet i 1917.

Den er flittigt brugt, det kan man se, men der er stadig liv i det. Du kan evt. få det efterset, smurt og serviceret hos en urmager og købe dig et fint lommeur holder , så det kan stå i dit værelse, hvor du kan trække det op eller blot som et pyntegenstand. Jeg vil nødig sælge sådan noget, som er arvet, da der er ikke det store penge i det og du mister et barndomsminde, IMHO Icon_e_smile

Vil lige tilføje, at kassen er lavet af sølv, hvis du ikke var klar over det. Det er 0,800 mærke der fortæller det.
Svar

Beskeder i denne tråd
Halvkedeligt lommeur - af rasher - 10-03-2011, 07:32 AM
Re: Halvkedeligt lommeur - af dwndler - 10-03-2011, 12:34 PM
Re: Halvkedeligt lommeur - af rasher - 10-03-2011, 01:02 PM
Re: Halvkedeligt lommeur - af dwndler - 10-03-2011, 01:33 PM
Re: Halvkedeligt lommeur - af Tommy Munk - 10-03-2011, 02:21 PM
Re: Halvkedeligt lommeur - af hannover_dk - 10-03-2011, 08:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)