15-03-2011, 02:15 PM
Baun Skrev:Den er lidt sjov denne debat om at "bruge de ure men har".Det er sådan set grunden til at jeg er så glad for at jeg samler på ure - eller måske at jeg har valgt ure. Jeg har også en gammel frimærkesamling fra min bedstefar i en box - jeg aner ikke hvorfor jeg har den og har ikke den mindste glæde ved den - jeg håber bare ungerne finder ud af at få den vurderet og skudt af.
Sjov fordi de fleste ursamlere vil bruge Deres ure - få indrømmer at de har urene for at have dem, se på dem tage dem frem, sætte dem op og bare nyde dem - uanset om man bruger dem.
De fleste andre "antikvitetssamlere" går ikke så meget op i om man bruger tingene til de formål de blev lavet.
Samler man frimærker - bruger man dem ikke
Samler man mønter - bruger man dem ikke
Samler man hane geværer eller bajonetter bruger man den ikke (eller kun undtagelsesvist)
Tepotter
Kaffekander
Sovseskåle
Lommeure
fingerbøl
lommeknive
De fleste samlere har ikke noget krav om at alle "effekter" i en samling skal bruges - hvoirfor så når man samler ure?
vh baun
Jeg har skam ganske pæne tepotter - som jeg sjovt nok serverer te i, sovseskåle - også fra 18hvidkål som der er sovs i osv. og jeg har ikke andre sjove samlinger som befinder sig gemt i skuffer - men er da glad for pæne ting, som bare bliver brugt, mine malerier - phillipsen og andet skæg hænger jo også på vægene.
Jeg VED godt at mange samler på noget der skal ligge et eller andet sjovt sted, men jeg har overhovedet ikke den lyst. Det ligger som jeg beskrev det i, en erkendelse af, at jeg ikke lever evigt, og mit liv og glæde ved at bruge en ting, langt overskygger lysten til at tingen skal være ubrugt og ligge i vaskeskinds pose - eller sidde i et skindbind når jeg dør
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)