25-03-2011, 09:51 AM
Jette Skrev:1000 tak - det var hurtig ekspedition.
Og så har jeg rettet overskriften.
Det er jo altid rart at vide hvad man har. Jeg var lige på vej ud af døren første gang jeg svarede, men da ingen havde fundet og fotograferet side 307 i mellemtiden måtte jeg jo lige gøre det.
Et spændende ur fra en periode hvor Omega kæmpede for overlevelsen.
50 - og 60'ernes kæmpe succes var i 70'erne vendt til udfordringer og problemer.
Omega satsede efter devisen: Når forandringens vinde blæser, bygger man vindmøller. Så det blev lavet mange forsøg med elektriske ure og Quartsure af forskellig type. Også på design siden blev der eksperimenteret.
Der er utrolige kreationer fra 70'erne i Omegas kolektion. Desværre kunne de ikke konkurere med Japanerne i det nye marked, hvor værkerne ikke kostede så meget - og man fik faktisk først (efter omorganisering og penge indsprøjtning) succes igen i 90'erne - og ved at gå tilbage til ganle dyder: Fantastisk, men klassisk design, super kvalitet og gode finisherede værk. Nu fra ETA (som er en del af samme koncern), men på det allersidste også med endnu finere In house værker.
Det skal blive interesant at følge dem.
Men vær glad ved dit ur. Det er så smukt, enkelt og formskønt, at man kun kan undre sig over at det ikke blev produceret i stort tal, men måske var tiden bare ikke til det.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)