26-03-2011, 07:16 PM
TDN Skrev:Hej!... kan fint følge tankegangen med et ur, der trænger til en kærlig hånd. Oplevede det selv med Flighty, hvor nogle knapper er udskiftet til originale, og ligeledes skiven er original.
Dejligt at høre at mine underlige indkøb kan inspirere selvom de fleste nok ryster på hovedet![]()
Projekter kræver jo at de bliver færdig gjort, og indtil nu har de bare fyldt op i kasserne, MEN nu skal der ske noget så der ryger 3 skiver til Østen i starten af april. Cal. 420 skiven med guld kan ikke renses af og reddes så den ryger med Connie skiven og en Geneve skive afsted til maler.
Mange af mine ure er købt billigt, og lavet for rimlige penge til flotte ure. Jeg synes faktisk bedre om sporten i at finde et ur som måske trænger til en kærlig hånd, der har en historie der følger med, kunne se muligheder i det og få det lavet og bagefter stå med et flot ur der har kostet noget mindre end et "fikst og færdigt ur". Jeg er faktisk mere glad for de ure jeg har fundet og fået lavet flotte end de få ure jeg har købt færdig renoverede.
Mvh
Thomas
Viserne er originale; men er afrensede og malede. GMT viseren er ilagt ny lysmasse.
Det var ganske vist ikke så gennemgribende renovationer; men netop fornøjelsen ved at uret får ny og værdig karakter, var en belønning i sig selv.
Ure jeg har ladet skifte dele på, vil naturligvis blive ledsaget af de gamle dele sammen med kvittering, så urets provinens er dokumenteret i en eventuel salgssituation.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)