Vintage guld ctr. moderne G/S ?
Gode overvejelser, som jeg også har været igennem. - Mit mest vandtætte ur, en Seamaster 200 er forsynet med 18K guldlynette og guldkrone.
- Lidt en selvmodsigelse, at et vandtæt ur med dykkerlynette, diver extension og skrue krone er "pyntet" med guld.

İmage

Jeg købte uret fordi jeg altid har kunnet li' Pre Bond'en - både på grund af Gerald Genta's klare design med integreret lænke, og den kurvede "lidt organiske" form.
Med sine guld dele rykker uret fra tool/diver tættere på et sports ur, og som Hannover anfører, (trods pynten) egentligt anvendeligt til en bred vifte af lejligheder.
Uret kunne også fås med en lænke, hvor midterleddene er af guld; men så bliver det efter min mening "for meget".

En yderligere anledning til min anskaffelse af uret, udover at jeg synes det er pænt og karakteristisk for perioden - er at kaliberen ligger karakteristisk i Omega historien.

İmage
Uret havde lige været til "halv års sundheds tjek" - og trods 25 år på bagen tikker det smukt, kraftfuldt og præcist derudaf.
(rart når et ur tager sin "kronometer certificering alvorligt") Icon_e_wink

Det bliver nok en enlig svale, den der med stål/guld kombinationen, for Baun har gennem årene påvirket mig så meget, at min opmærksomhed er blevet sporet i retning af et ældre Omega (guld) dress ur.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Vintage guld ctr. moderne G/S ? - af baun - 27-03-2011, 09:22 PM
Re: Vintage guld ctr. moderne G/S ? - af Geodoc - 27-03-2011, 11:27 PM
Re: Vintage guld ctr. moderne G/S ? - af TDN - 28-03-2011, 06:49 AM
Re: Vintage guld ctr. moderne G/S ? - af TDN - 28-03-2011, 06:43 PM
Re: Vintage guld ctr. moderne G/S ? - af olsen - 30-03-2011, 10:38 AM
Re: Vintage guld ctr. moderne G/S ? - af baun - 31-03-2011, 09:22 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)