05-04-2011, 11:02 PM
kox Skrev:....Dejligt, at Seamaster 300’eren bliver diskuteret. Forskellene imellem referencerne er mindst lige så interessante som ditto på Speedmasteren – synes jeg.
Jeg har prøvet at anskueliggøre de væsentligste forskelle imellem en 2913 og 14755 (samt 165.014, så er alle ”straight lug” 300’erne med) i skema'et nedenfor. Det er bestemt ikke en facitliste (findes ikke når vi taler Omega:-), men mere en hurtigt oversigt baseret på mine egne observationer igennem årene.
Kunne være sjovt, hvis nogle kunne supplere/udfordre den![]()
/”Puristen”
Dette er ved at udvikle sig til en rigtig interessant tråd
Kanon fin oversigt, mener vi burde lave en oversigt evt med de billeder af de forskellige udgaver vi er sikre på er originale....
Du har i din oversigt nævnt følgende mht 0-60 hhv 60-0 drejekransen/lynetten:
CK2913-1,2,3,4 60-0
CK2913-3,4,5,6 0-60
Jeg mener skiftet sker ved 3, og ikke ved 3 og 4 som du skriver, dvs:
CK2913-1,2,3 60-0
CK2913-3,4,5,6 0-60
Men som du skriver: Overbevis mig med et foto beskrivelse fra noget der er bekræftiget som ægte
Da jeg har en -6, og jagter the holy trinity jagter jeg faktisk også en CK2913-1, blandt andet pga forskellene og især forskellen i lynetten
Her min i øjeblikket eneste CK2913
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)