Ny bruger Spørgsmål om Seamaster og kvarts v mekanisk
Stratocaster Skrev:
Claus_K Skrev:for mig lyder det som om, at quartz umiddelbart vil tjene dig bedst, da du her vil have et ur, som du ikke behøver at stille/trække op når du skal bære det, og som altid bare går - helt præcist (pånær datoen, som taber en dag på 30 dages måneder).

Hvis ikke det slider på mekanikken af trække op og stille, har jeg ikke noget imod et mekanisk ur.

Udskifter de slidte ting til service, således at uret med service kan køre upåklageligt hele livet?
Det slider ikke at trække et automat ur op. Ja de udskifter de ting der skal udskiftes ved service, men mange af os servicerer faktisk ikke efter faste intervaller, men når uret begynder at gå lidt for upræcist - eller ikke længere holder gangreserve (skal trækkes op for ofte) Det betyder for mange ure let 10-15 år - spørg bare Peter Halse - men igen er det jo et spørgsmål om hvor meget man går med det. Er det igang 24 timer i døgnet 365 dage - kan 7-10 være fornuftigt - har man det på max 1/3 af dagene, som du lidt indikerer - så kan man trygt vente
Jeg synes du skal prøve begge dele på armen, gerne i Horsens eller i Aarhus først. Mekanisk er fascinerende på en måde kvarts ikke nærmer sig, kvars er mere præcist og enklere. Kvarts vil man nok ikke om 30 år give sin søn videre - men et godt mekanisk JO - dog ved ingen hvordan moden ser ud, måske skal ure være 62 mm - eller 32 mm?

Nyd købsfasen i alle fald. (den med at klatre rundt i et fly efter en tabt krone - har jeg prøvet - efter et tabt urglas - ret kedeligt at undvære - men også jeg FANDT det mod alle odds - og trykkede det på igen knageme)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ny bruger Spørgsmål om Seamaster og kvarts v mekanisk - af hannover_dk - 31-05-2011, 08:02 PM
Re: Ny bruger Spørgsmål om Seamaster og kvarts v mekanisk - af Mr. Korsbek! - 01-06-2011, 11:04 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)