10-08-2011, 03:35 PM
gmt-geek Skrev:Tror du misforstår Per...
Pointen her er ikke om Rolex servicerer "dyrere" end Omega eller ej....
Men at en Chronograf vel altid er dyrere(indenfor samme mærke) at servicere end et simpelt urværk....
En Speedy er jo dyrere at servicere end et Seamaster ligesom en Sub er billigere at servicere end en Daytona...
Vh. Jon
Nej - det forstod jeg godt. Jeg synes bare det netop er en fin sammenligning.
Du kan faktisk lige så godt have en Omege Speedmaster hvad angår omkostninger til service som et Rolex Sub. Derfor holder argumentet om ikke at have chronografer fordi de er dyrere i service, hvis man istedet køber en Rolex sub. Det vil derimod holde hvis du istedet køber en Vintage Seamaster 300 for den vil være billigere i service end en Speedy.
Og så må du undskyllde John at jeg nu bruger de fine tråd til fnidder - og helt glemmer at ønske dig tillykke med et herligt nyt ur. Jeg har aldrig selv ejet et sprit nyt Omega. Har nok aldrig forstået at det jomfruelige skulle være så helt fantastisk
Jeg har det faktisk nok lidt modsat. Jeg ville føle mig lidt "utilpas" ved at give fx. 5 K mere for selv at pakke uret ud.
Nå, men det er jo slet ikke noget problem, når man er til vintage.
Du må gerne låne og bære mit Navitimer på Claus' GTG hvis du er der. Så kan du jo prøve et gammelt ur der ser ud såm nyt.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)