11-08-2011, 08:33 AM
Jeg kan rigtig godt lide, at den nuværende Seamaster Planet Ocean har designmæssige elementer fra den første 300m Seamaster fra 1957 indeholdt. Tal, markeringer og visere er jo tydelige indikatorer på Planet Oceans´s ophav. Man kan vel sige, at Omega er der hvor de er idag, pga fordums tids bedrifter. Jeg kan godt lide det historiske element i nuværende modeller, men jeg kan naturligvis også godt lide helt nye modeller, som "er sine egne". Hvorfor køber jeg så ikke vintage modellen ? Selv om jeg holder af historiske hints og sætter pris på fortidens dygtige konstruktører og designere, så er jeg fra en anden tid. Jeg sætter f.eks. stor pris på, at Omega har konstrueret en super lækker lænke, som sidder på modellen anno 2011. Lumen på nutidens modeller er jeg også glad for, ligesom størrelse og generel finish også værdsættes af mig. Kunne jeg synes om at eje vintage eksemplaret ? Ja, helt sikkert - men ikke så meget, som jeg holder af den nye model. Det gør dog ikke, at jeg ikke sagtens kan forstå, at andre foretrækker vintage versionen
I min urtosse tid har jeg primært ejet brugte ure. Jeg har altid fokuseret på, at jeg sparer X % ifht nyprisen, og har glædet mig ved denne besparelse. De få gange, hvor jeg har undt mig selv at købe nyt, har det givet mig en helt speciel følelse i kroppen. Det at bestemme sig for uret, købe det, pakke det ud og ikke mindst tage det på for første gang, det er for mig en helt anden oplevelse, end at få et brugt ur hjem, hvor jeg adskiller det, desinficerer det og gør det klar til min arm. Sidstnævnte proces er lidt "praktisk", hvor glæden er fundet og prisen. Nyt ur er en "luksusoplevelse", hvor mine egne valg har stået i centrum hele vejen igennem. At jeg er første bærer af uret betyder også meget
I min urtosse tid har jeg primært ejet brugte ure. Jeg har altid fokuseret på, at jeg sparer X % ifht nyprisen, og har glædet mig ved denne besparelse. De få gange, hvor jeg har undt mig selv at købe nyt, har det givet mig en helt speciel følelse i kroppen. Det at bestemme sig for uret, købe det, pakke det ud og ikke mindst tage det på for første gang, det er for mig en helt anden oplevelse, end at få et brugt ur hjem, hvor jeg adskiller det, desinficerer det og gør det klar til min arm. Sidstnævnte proces er lidt "praktisk", hvor glæden er fundet og prisen. Nyt ur er en "luksusoplevelse", hvor mine egne valg har stået i centrum hele vejen igennem. At jeg er første bærer af uret betyder også meget
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)