Omega Geneve Automatic - søger hjælp/info.
Tommy Munk Skrev:Hej

Bliver lige nød til at kommentere lidt på denne tråd. Vi kan nemt blive enige om at værket ikke er nogen design-skønhed, især er rotoren grimt. Men at sige at værket er direkte dårligt er noget vrøvl, jeg har serviceret adskillige af dem uden problemer og uden reklamationer. Hvis er urmager er nød til at 'bande' når han får sådan et ur ind, siger det meget mere om urmageren ('s evner) end om uret. Uret skal ved service naturligvis samles og smøres korrekt ellers virker det ikke ordentligt (men gælder det ikke alle ure....).

Uret er ser ud til at være samlet forkert (se billede). På platinen under fjederhusbroen sidder en lille fjeder (som ikke kan på billedet) der skubber tandhjulet i cirklen i pilens retning ind mod det store hjul. Hvis dette er er monteret forkert skubber den hjulet væk istedet (og det ser det ud til på billedet), og så kan man ikke trække uret op manuelt.

Hvis gangreserven er for lille på værket skal det serviceres og fjeder+fjederhus skal sandsynligvis skiftes.

mvh
Tommy
Skarpt set Tommy - Ja den ser da ud til at vende omvendt Icon_e_biggrin Det er jo så en MEGET lille operation som dog nok skal kombineres med alm service, men i øvrigt svarer din opfattelse af urmageren der må bande når han får et 10xx ind helt til Jørgen Krognos, der også bare konstaterer at rotoren ikke er smuk, men værket som sådan ikke et problem (ud over allerførste som vel var 1010 (tissot 2950). Jeg synes at huske at der blev eksperimenteret med smørefrit leje - som så viste sig ikke at være en god løsning - og det blev så rettet på 1011 (kronometer) og frem til 1021 og 1022 (kronometer og ikke krono ellers ens) som blev Omegas sidste "eget værk" inden en lang periode med ETA frem til helt frisk tid, hvor de igen er gået rigtigt inhouse - et i mine øjne klart kvalitetsøgende skridt for dem.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Omega Geneve Automatic - søger hjælp/info. - af hannover_dk - 27-11-2011, 04:41 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)