06-01-2012, 02:31 PM
Baun Skrev:Den er vildt lækker og lige til at savle over. Ingen tvivl om det.
Helt på nineau samlermæssigt som Rail Master. Som ur er den dog ikke helt af samme kvalitet som Railmasteren der er større og som har den bobbeltkasse som gør den mere robust og mindre følsom for magnetfelter - og som derfor også het retmæssigt koster mere. Faktisk et par modeller som supplerer hinanden godt i enhver Omega samling.
Og jo jeg er misundelig, men det er jeg snart så vant til med Jon, så jeg bolt glipper med øjnene og svømmer videre. Vi skal jo fremad!
Og så lige et tricky spørgsmål fra en som gerne vil begrænse sin samling til mere Dress-ala-ure. Railmasteren regner jeg som tool men Ranchero - hvad er den?
vh baun
Hej Per - jeg takker!
Ingen tvivl om at Railmasteren er et større ur på papiret - hvide skiver har det jo bare med at se lidt større ud!
- men jeg skal nok en dag ved lejlighed få taget et billede af dem liggende ved siden af hinanden når jeg alligevel skal have et billede af Sea 300(ck2913) sammen med Railmasteren - de 2 ligger bare i boks pt!
Mht. dit spørgsmål - det er faktisk et godt spørgsmål!
Visuelt synes jeg faktisk godt at de kan gå som dressure begge to pga. deres størrelser og forholdsvis simple layout
Om de begge så kan gå som tool ure er nok en individuel betragtning - Hvis man skal gå efter historien er Ranchero'en vel i bund og grund bygget til landmanden(uden succes) så kan den mon ikke knibe sig ind under tool også ud fra den betragtning??
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)