Ranchero ref. 2990-1 - white dial - Broad Arrow
Baun Skrev:Nu var det bagsiden og glasset jeg udtalte mig katagorisk omkring. Mht. kronen kom kronerne med logo ca. 1950. igen - kigger du i den store bog ser du fotos af mange ure fra 50'erne med logo på kronen.

Om der har været visse modeller som man har leveret med krone uden logo - for at få brugt et restlager - eller om urmagerne bare har skiftet en krone med logo til en uden ved første service ved jeg ikke.

Min urmager her i Nyborg er på alder med mig og Lars (fra Rødding) og har derfor først arbejdet med nye Omegaer i 70'erne, så de kan nok ikke føres som sandhedsvidner. Måske Peter Halse kan spørge farmand?

Men man skal jo selvfølgelig have fat i en som har solgt nye Omegaer på den tid - ikke serviceret dem for så kan man jo ikke vide om det er første service.

Men vi (nogle af os) skal jo ned og besøge Omega museet inden længe, så skal jeg huske og spørge.

Jeg er dog overbevidst om at mange Omega ure i 50'erne (fx. alle Constellations og Seamaster) blev leveret med en krone med logo på, men det kan jo være at det netop kun vart de 2 serier?

Kronen med logo blev lancheret i 1948 på TO 2500 ifølge den store bog... side 259.

Og i samme bog side 486 vises 4 Rancheroer med krone med logo på - om de kan være skiftet senere ved jeg ikke, men de ser altså ret nye ud.

vh Baun

Oki Per - så er vi mere enige! Icon_e_wink
Vedr. bagkasserne er vi i hvert fald helt enige!!

Vedr. kronerne og signering:
Mit bud er at 50'erne har været en transitions periode med og uden logo på kronen og egentlig også uafhængigt af referencen - og som du selv siger så blev lageret brugt op i perioden! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ranchero ref. 2990-1 - white dial - Broad Arrow - af gmt-geek - 10-01-2012, 07:17 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)