11-01-2012, 12:24 AM
Ja den ser fin ud. En tidlig Constellation fra første halvdel af 50'erne med en skøn skive og fine index. Et super samler ur,
Billederne er ikke så skarpe at man rigtig kan se standen, men umiddelbart ser det fint ud.
jeg har desværre ikke selv nogen Constallation med honeycomp skiver, men heldigvis 2 30 mm. En i guld
Mærke og model: Omega
Årgang: 1960
Kasse: Rund, 18 karat guld i flot stand
Højde: 9,5 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Beige ”honeycomb”, flot nok lidt mørkere end fra nyt men uden fejl. Guld visere og timemarkeringer i smuk stand
Rem: Brun flad læder
Caliber: 267 Manuel lille sekundviser
Caliber nr.: 17317002
Ref. Nr.: 14707 2

og en anden i stål med en fantastisk velbevaret skive:

Den er ovre hos Peter Halse ligenu for check - og derfor ikke rigtig kommet i kartoteket endnu.
Jeg kender ikke historien bag de spændende skiver, men går udfra at de nok har været lidt finere/dyrere end almindelige skiver.
Sjovt at have i samlingen i hvert fald.
vh Baun
Billederne er ikke så skarpe at man rigtig kan se standen, men umiddelbart ser det fint ud.
jeg har desværre ikke selv nogen Constallation med honeycomp skiver, men heldigvis 2 30 mm. En i guld
Mærke og model: Omega
Årgang: 1960
Kasse: Rund, 18 karat guld i flot stand
Højde: 9,5 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Beige ”honeycomb”, flot nok lidt mørkere end fra nyt men uden fejl. Guld visere og timemarkeringer i smuk stand
Rem: Brun flad læder
Caliber: 267 Manuel lille sekundviser
Caliber nr.: 17317002
Ref. Nr.: 14707 2

og en anden i stål med en fantastisk velbevaret skive:

Den er ovre hos Peter Halse ligenu for check - og derfor ikke rigtig kommet i kartoteket endnu.
Jeg kender ikke historien bag de spændende skiver, men går udfra at de nok har været lidt finere/dyrere end almindelige skiver.
Sjovt at have i samlingen i hvert fald.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)