11-01-2012, 01:17 AM
hvis det er Railroad certified af American rail som det lidt indikeres i annoncen, så går det jo ind i tradition efter mange herlige - og jo altid de absolut bedre - lommeure, med fine præcisioner og gode justeringsmuligheder. Det må så også være lavet i konkurrence med den tids Bulova - som specielt med deres stemmegaffelure, var railroad certified - og i mange år med til at American rail, enten gik til tiden, eller havde en konduktør som på sekundet vidste, hvor meget de var forsinket.
Et af mine ønsker, er et af de gamle lommeure fra omkring 1910 gerne - railroad quality - som var de eneste der måtte bruges af jernbanepersonalet officielt. Det jeg gerne ville ha fat i er en "Loaner". De er graveret med "Loaner". Når konduktør eller fører af toget, kunne se i sine papirer for uret, at det skulle til service (vist en gang om året), så var der en række hovedstationer, hvor de kunne indlevere deres railroad grade ur, og få udleveret sådan en "loaner" - af samme fine railroad grade kaliber, som de så klarede sig med, indtil de næste gang i deres scedule passerede samme station og kunne bytte tilbage til deres eget.
Historie og godt ur kombineret har altid tiltalt mig
vh
Et af mine ønsker, er et af de gamle lommeure fra omkring 1910 gerne - railroad quality - som var de eneste der måtte bruges af jernbanepersonalet officielt. Det jeg gerne ville ha fat i er en "Loaner". De er graveret med "Loaner". Når konduktør eller fører af toget, kunne se i sine papirer for uret, at det skulle til service (vist en gang om året), så var der en række hovedstationer, hvor de kunne indlevere deres railroad grade ur, og få udleveret sådan en "loaner" - af samme fine railroad grade kaliber, som de så klarede sig med, indtil de næste gang i deres scedule passerede samme station og kunne bytte tilbage til deres eget.
Historie og godt ur kombineret har altid tiltalt mig
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)