19-09-2012, 02:17 PM
Romario Skrev:Mange tak for dit svar, Baun.
Kan efterfølgende se, at det primært er værket og baggrunden for det forholdsvise billige prisleje, jeg kan bruge i forhold til min købsbeslutning.
Mvh.
Thomas
Tja.... du har delvist ret - jeg mener nu mere det er størrelsen - altså urets diameter. Mange foretrækker over 40 mm - gerne 42 eller endda 44 mm og det tror jeg er mere medvirkende til gode priser på den model du kigger på.
Personligt synes jeg at 39 mm er fint, men trenden kræver større ure. Skal du have et ur til dig selv de næste 50 år er det jo fint det bare passer dig. Skal du ud og sælge det snart for at prøve noget andet er det jo rart at vide at størrelse på 39 mm ikke gør et salg lettere,
Værket er godt nok og sidder i bunker af ure til priser fra 6-7 k op til 30-40 K-. det er et knaststyret værk - bedre end lagkage (som du også kan finde i Speedmastere) og ikke så fint som kolonnestyret (33xx) som bruges i finere speedmaster der er automatiske.
Alternativt er der mnuelle Speedmaster med cal 1861 (eller tidligere 861) (knaststyret) - og helt tilbage fra før 1968 med cal 321 (kollonnehjulschronograf), som regnes for det mest efterspurgte og som sad i det oprindelige måne ur. Sådan en har jeg selv:
Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)