13-02-2013, 03:20 PM
Baun jeg har erfaret at der er stor forskel på netop det du er inde på med eftertragtede skiver vs. boks/papirer. Mange betragter en rød skive som en integreret del af uret og jo en del af fornøjelsen ved uret, at man ved det er mere eftertragtet pga elementer i/på uret frem for noget tilbehør der ligger i en skuffe derhjemme.
Mht. luppen har jeg vendet mig til den, men mit første Rolex var også et uden (14060) da netop denne lup generede mig samtidig med at prisen for et 16610 var 4-5 k mere. På de vintage Rolex jeg har bliver datoen ikke stillet når jeg har dem på, da uret ikke har godt af at blive "spolet" frem så det stemmer. Der må man jo sige 16660 er perfekt, da det både har quickset og ingen lup.
/Mads
Mht. luppen har jeg vendet mig til den, men mit første Rolex var også et uden (14060) da netop denne lup generede mig samtidig med at prisen for et 16610 var 4-5 k mere. På de vintage Rolex jeg har bliver datoen ikke stillet når jeg har dem på, da uret ikke har godt af at blive "spolet" frem så det stemmer. Der må man jo sige 16660 er perfekt, da det både har quickset og ingen lup.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)