27-04-2013, 04:02 AM
Flere Rolexure, der er til salg på vintageure og andre steder, og som har cal. 3135, er prissat meget forskelligt - naturligt nok, for der er tale om forskellige ure. Men forskellens størrelse er alligevel noget ubegribelig for mig.
Et Datejust med nogle år på bagen kan koste under 20.000 kr., mens en Submariner af den nye slags snildt kan snige sig op på lidt under 50.000 kr.
Altså en prisforskel på 30.000 kr. - med samme urværk - dog med en aldersforskel på omkring 10-15 år.
Udover, at submarineren (og andre dykkeriure) er meget eftertragtede modeller for tiden, hvad er det så, der manifesterer denne store prisforskel?
Glæder mig meget til at høre jeres vurdering.
Venligst
Stefan Garvig
Et Datejust med nogle år på bagen kan koste under 20.000 kr., mens en Submariner af den nye slags snildt kan snige sig op på lidt under 50.000 kr.
Altså en prisforskel på 30.000 kr. - med samme urværk - dog med en aldersforskel på omkring 10-15 år.
Udover, at submarineren (og andre dykkeriure) er meget eftertragtede modeller for tiden, hvad er det så, der manifesterer denne store prisforskel?
Glæder mig meget til at høre jeres vurdering.
Venligst
Stefan Garvig

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)