30-04-2013, 11:25 AM
Baun Skrev:KlausM Skrev:Nu er det bare sådan Peter at al dette "udenoms" også koster. Du kan ikke gå med værket alene på armen. Det vil også koste at gejle din Skoda op så den ligner en Audi. Det er ikke for at nedgøre værkets betydning men det er ikke den eneste del der bidrager til urets produktionspris.
Mvh
Klaus
Faktisk vil jeg tro at værket er en ganske lille del af urets produktionspris. Jeg vil ikke tro det koster over 1000 kr at producere, samle og justere.
Vh baun
Nu afspejler priser for især in-houseværker også udviklingsomkostningern, hvor ETA's ditto må være betalt af for lææænge siden. Men derfor er det da også for dårligt, at der bliver taget så meget ekstra for kasse og lænke. Hvis værket er billigt at lave, så kan lænke etc. da umuligt være dyrere medmindre det er noget helt specielt.
Og helt ærligt, hvis ikke man er interesserede i ure på grund af værkerne, så synes jeg bare man skal gå ned i den lokale smykkebiks og købe et eller andet designerbling. Værket er og bliver kernen i et mekanisk ur.... i hvert fald i min verden!!
Og selvfølgelig ved jeg godt, at alt det der udenoms også koster. Jeg synes personligt bare, at det er synd, hvis værket overskygges. Hellere et lækkert, godt værk i en billig kasse, end et billigt værk i en dyr kasse! Kan man få begge dele er det jo super, det bliver blot dyrere
/Peter

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)