07-07-2013, 10:27 AM
Tio Malo Skrev:@ alle erfarne medlemmer her: Jeg synes at en newbie som kommer med en historie om et kopiur og spørger om råd, burde venligt korrigeres - lige så bestemt, som en af os som starter en "hommage-" eller kopidiskussionen her.
Vh. John
-- Moderatorpost --
Jeg er helt enig i dine betragtninger mht. at det ville være bedre, at købe et ægte brugt Rolex - men når det er sagt, så står der intet i Urforums regelsæt om, at man ikke må skrive om kopi-ure herinde ............... det må så være op til medlemmerne selv, at vejlede om den "rette vej", som du har gjort i dette tilfælde, John
Men trådstarter har jo på intet tidspunkt forsøgt at skjule det faktum, at der er er tale om et uægte ur - hun har forklaret, at uret på trods af dette for hende har affektionsværdi og derfor gerne vil have skiftet batteri i det, så det fortsat kan gå og i øvrigt går hun til dagligt med et andet (iøvrigt ægte) ur.
Det fremgår jo i øvrigt ikke, om uret giver sig ud for at være et Rolex eller om det bare ligner designet - i sidste tilfælde, så ville der være RIGTIG mange ure, som man ikke kunne skrive om herinde !!!
Jeg kan ikke se, at der skulle være noget i vejen for, at forsøge at hjælpe her !!??
Det er muligt, at vi i det nye "regelsæt" for Urforum, som vi går og brygger lidt på, måske burde have en passus eller en "policy" omkring "kopi-ure" m.v. - men da vi jo altså ikke bliver oversvømmet af tråde, hvor nogen enten lovpriser sådanne kopier eller forsøger at lade dem fremstå som ægte, eller ligeså gode som ægte, så mener jeg ærligt talt ikke, at vi har et problem her.
-- Moderatorpost --
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)