12-06-2014, 06:59 PM
Stenstrup Skrev:Ovenikøbet læste jeg at plastikdelen var bedre end den af metal. Jeg aner det ikke, men lidt skammeligt at du er skuffet.Det er korrekt, at part 1726 i delrin er mere skånsom end tilsvarende part i metal. Skånsomt betyder, Mindre hårdhændet overfor tænderne.
Det er en legal holdning, at det er skammeligt, at alpo er skuffet over uret/urene.
Det er ikke min holdning. Tværtimod vil jeg give udtryk for forståelse for, at "når jagten er sat målbevidst ind - så kan man ikke nøjes med det man rammer lidt ved siden af".
Tidligere har "Magnum" (urmager) skrevet om kaliber 1863, og præsenterer nogle gode billeder af 1863.
Til sammenligning viser jeg et billede af en kaliber 910 (Flightmaster generation I)

Kaliber 910 er grundlæggende en kaliber 861; men med påbyggede komplikationer i form af 24 timers visning og anden tidszone.
På billedet ses de kantede og upolerede kronografdele, der er så væsentligt forskellige fra udførelsen i kaliber 1863.
Jeg svarede alpo tidligere i tråden, lidt kortfattet.
Det skyldtes at jeg var på feltarbejde, og måtte fumle et svar sammen via et dukketastatur og en skrøbelig netopkobling (beklager)
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)