et par spørgsmål fra den nyankomne
hej "geodoc", og mange tak for udførlig besvarelse af mine spørgsmål, det sætter jeg stor pris på.

#skift af lynette

jeg kan godt se det spændende i at sidde og nørkle med uret, men eftersom jeg er ret ny i dette miljø har jeg ingen anelse om hvad jeg skal købe. var lige inde på watch-tool.de, som du foreslog og der kan man jo stort set købe alt. umiddelbart en lækkert webshop, men det kræver vist lidt mere viden en den jeg render rundt med lige pt.

som udgangspunkt tror jeg at jeg vil få skiftet lynetten og starte forfra med at ridse den selv Icon_e_smile

jeg har som sagt ingen erfaring med dette og aner ikke hvor nem/svær den er at få ridset og synes at dette må komme an på en prøve, selvom det er lidt vanvittigt at det skal koste et par tusinde kroner. men ja, der er nok et par andre kyndige urmagere derude, der sagtens kan skifte sådan én. jeg søger lidt...

# Service og Rasle lyden

nu skriver du at det er pga. raslelyden jeg skal få en urmager til at kigge på det.

er rasle lyden noget der vil blive lavet i forbindelse med et service eftersyn eller vil du mene at det er udover?

har læst at en del andre på nettet har fået deres raslen fixet, så jeg håber ikke at jeg skal gå at være nervøs for at uret skal pensioneres pga. den rasle lyd. det er som sagt kun når jeg tager det op til øret og ryster det.

kan et mekanisk ur altid repareres eller må de af og til lade livet pga. dårligt urværk, fejl i materialerne osv. ?

...og tak for det med billederne - var ikke helt sikker på hvordan de skulle postes

mvh

Kanlund
Svar

Beskeder i denne tråd
et par spørgsmål fra den nyankomne - af kanlund - 26-09-2014, 06:29 PM
Re: et par spørgsmål fra den nyankomne - af kanlund - 27-09-2014, 08:53 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)