Hvordan retfærdiggør I at have flere ure, når...
Hvordan retfærdiggør I at have ure stående i kassen - eller bankboksen - som aldrig bliver brugt. Personligt har jeg det sådan, at jeg er ret dårlig til at skifte mellem mine ure, hvorfor det er de samme, som kommer på armen.

Til daglig brug: Panerai 305. Dette er mit dyreste ur, som jeg umiddelbart helst vil placere i kassen af 'frygt' for at beskadige det, men jeg aftalte med mig selv, da jeg købte det, at uret SKULLE bruges.

Til fint brug (sjældelt): Planet Ocean. Jeg er ikke så 'fin' på den, at jeg har behov for guldure (endnu), men der er situationer, hvor et pam305 på gummirem ikke passer, og så ryger mit sortskivede PO med lænke på armen.

Til træning: Casio G-shock Riseman. Jeg har for vane at bruge ur til træning, da jeg ellers kommer til at bruge al for lang tid, bl.a. med at snakke med de andre i centeret :) Ellers bruger uret, når jeg svømmer.

Tilbage har jeg så har jeg mit Breitling Steelfish og Seiko monster. Monsteret har jeg stadig af den ene årsag, at jeg ikke har taget mig sammen til at sælge det (og at det ikke vil indbringe mange $$). Steelfish synes jeg er ret fedt, men jeg bruger det ikke særlig meget (mere)... Derfor overvejer jeg at sælge det, men jeg står jo ikke som sådan og mangler pengene - og desuden er uret 'udgået'.

Hvordan retfærdiggør I at have ure, som I sjældent bruger, og som måske endda ligger i en bankboks? Fordi pengene ligeså godt kan 'stå' i ure som på en konto i banken med en lav rente? Det er altid rart med noget at skifte med, nu hvis...? En del af en større samling? Affektionsværdi? Eller noget helt syvende?
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvordan retfærdiggør I at have flere ure, når... - af Sociologen - 03-04-2013, 03:58 PM
Re: Hvordan retfærdiggør I at have flere ure, når... - af MortenKN - 03-04-2013, 06:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)