04-04-2013, 08:51 AM
Spændende at læse jeres bidrag. Når jeg skriver "retfædiggøre", så beror det på, at jeg langtfra var uanede midler, så en retfædiggørelse kan gå på, om familien skal på en EKSTRA ferie et givent år, om tv'et skal skiftes ud, computeren mv. Ikke fordi jeg behøver disse ting, men jeg behøver jo heller ikke 'alle de ure' - slet ikke dem, jeg alligevel ikke går med. Jeg vælger dog at beholde urene, da disse kan realiseres senere, hvis der opstår behov derfor, hvorimod en rejse er 'vekslet' til minder mv, mens tv, computere osv falder drastisk i pris, hvis de sælges.
Ure kan selvfølgelig generhverves, men eftersom det er ganske væsentligt for mig at have ure, som kun jeg har båret, så vil det betyde en mærkbar afskrivning, hvis jeg sælger et nyindkøbt ur for at købe modellen igen - som nyt - året efter.
Ure kan selvfølgelig generhverves, men eftersom det er ganske væsentligt for mig at have ure, som kun jeg har båret, så vil det betyde en mærkbar afskrivning, hvis jeg sælger et nyindkøbt ur for at købe modellen igen - som nyt - året efter.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)