11-11-2015, 07:15 PM
(11-11-2015, 07:04 PM)khbk Skrev: Kan der fortælles lidt mere om fejlen.
Billederne gør det ikke så tydeligt.
Man skulle jo tro, at der undervejs i produktionen er flere kontroller.
Der, hvor glasset produceres, kan der kun være kontrol af glasset. Og det er vel en underleverandør.
Så kommer glasset ind i produktionen af uret. Og der kigges med kritiske øjne mange gange i løbet af samlingen.
Og der kigges med og uden lup. På et element, som har været et iøjnefaldende kendetegn på Rolex-ure i mange, mange år.
Uret, eller rettere mange ure, kommer helt ud til køberen. Og først her opdages fejlen!
Tilsyneladende modvilligt indrømmer producent/forhandler at der er fejl.
For mig er det uforståeligt??
/
Kristen
Fortælles mere om fejlen? Jeg forstår ikke helt spørgsmålet tror jeg. Men hvertfald så er problemet at forstørrelsen i glasset ikke er tilstrækkelig(hvad end tilstrækkelig så er). Den forstørede hvertfald ikke de 2,5x som Rolex oplyser Cyclopen gør.
Og jeg er ligeså uforstående overfor hvordan Rolex kan slippe så mange ure igennem deres kontrol, og underligt der undervejes ikke har været én som har bemærket det. Jeg er tydeligvis ikke den eneste der har oplevet problemet. Faktisk lagde jeg også opslaget op på en facebook side, og er nu i kontakt med 2 andre, som har samme problem.
Og ja, der skulle meget til før den lokale AD indrømmede fejlen, men der hvor jeg første gang blev gjort opmærksom på problemet, var ved en ejer af en GMT-Master II, som tog kontakt til Klarlund og de skiftede glasset omgående.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)