08-01-2016, 08:08 PM
(08-01-2016, 07:49 PM)baun Skrev: Jeg er usikker på hvornår de første subber kom med blank skive
Som jeg kunne læse mig til, da jeg havde hhv. en mat 16800 og en mat Sea-Dweller 666, så lå perioden med kombinationen med matte skiver og safirglas (transitional) i perioden mellem "1980-1984´ish" ! Men overgangen til blanke skiver var ikke skarpt tidsmæssigt defineret, så der kan sagens været ure med 1983 stemplet i papirerne, der kan have begge dele.
Men måske én af de rigtige Rolex kendere, kan supplere her.
Skulle det være en senere service-skive, så er der vist nok også en måde, hvorpå man kan kende dem. jeg er usikker her, men jeg mener at det har noget at gøre med teksten under "klokken 6". Men igen her .......... over til de rigtige kendere !
Men i øvrigt står der i kommentarfeltet i annoncen, at skiven er skiftet i 2015, ser jeg lige nu !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)