Seamaster 200 og andet
#6
Er ganske enig med Jon, at årstalskravet: 1960 og størrelsen reducerer betydeligt i udvalget.

Lidt ærgerligt, at trådstarter ikke havde sagt 1974, for netop dette år afsluttede en sprudlende epoke (ca. 1966-1974) i Omega's historie.
Som det ses er 1974 et sandt festfyrværkeri af usædvanligt design i god kvalitet.
Efter 1974 havde Omega en periode med usædvanligt design og ringe kvalitet, der først afsluttedes med Seamaster PRE-Bond

Nedenfor ses (kun) et udvalg af "det store design festfyrværkeri", med årstallene fremhævet under billederne.

İmage
1966 - ST 145.0007 Seamaster Chronostop

İmage
1966 - ST 145.0008 Seamaster Chronostop (indre lynette)

İmage
1969 - ST 145.014 Speedmaster MKII

İmage
1969 - ST 145.0013 Flightmaster GenI. kaliber 910

İmage
1969 - ST 145.0019 Seamaster "Soccer Timer"

İmage
1970 - ST 145.0036 Flightmaster GenII. kaliber 911

İmage
1970 - ST 145.0023 Seamaster "Anakin Skywalker"

İmage
1971 - ST 176.0002 Speedmaster MKIII

İmage
1972 - ST 145.0023 Seamaster "Darth Wader"

İmage
1972 - ST 176.0004 Seamaster Automatic 120m "Big Blue"

İmage
1973 - ST 378.0801 Speedmaster 125

İmage
1973 - ST 176.0009 Speedmaster MKIV

İmage
1974 - ST 166.0177 Seamaster SHOM

İmage
1974 - ST 145.0037 Speedmaster MKII Telestop

İmage
1974 - ST 388.0800 Speedmaster Speedsonic "Lobster" f300

İmage
1974 - ST 398.0832 Marine Chronometer 2,4 MHz

İmage
Indenfor kaliberen 1045 (Lemania 5100) fandtes der i begyndelsen af 70'erne en rigdom af usædvanlige Speedmasters.
Her billede fra Chus Maddox's artikel: http://chronomaddox.com/c1045_in_detail....f_the_Tape:

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar


Beskeder i denne tråd
Seamaster 200 og andet - af Miwes - 12-01-2016, 08:49 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af gmt-geek - 12-01-2016, 09:35 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af Miwes - 12-01-2016, 09:46 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af gmt-geek - 12-01-2016, 10:05 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af Miwes - 12-01-2016, 10:26 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af Geodoc - 12-01-2016, 02:19 PM
RE: Seamaster 200 og andet - af Miwes - 12-01-2016, 04:56 PM
RE: Seamaster 200 og andet - af Loncar - 20-01-2016, 12:06 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af gmt-geek - 20-01-2016, 09:03 AM
RE: Seamaster 200 og andet - af TioMalo - 20-01-2016, 12:10 PM
RE: Seamaster 200 og andet - af Loncar - 20-01-2016, 03:14 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)