14-02-2016, 01:29 PM
(14-02-2016, 12:32 PM)TioMalo Skrev: Men det er nu ikke det... Jeg tror, baseret på dine flittige poster her, at hvis det er en Explorer eller Sub er lidt hip som hap pga. at du vil skyde klokken videre om 2 - 3 uger anyhow.
Jeg er ikke ude at drille eller provokere men factum er at du har egnet dig et bestemt forbrugsmønster som ikke peger på noget længrevarigt ejerskab.
Så, der er to muligheder: Ta´ Exploreren. Den har du ikke ejet før. Hvis du så kan forenes med uret når det dingler på dit håndled er en anden historie, men for det mindste har du prøvet en ny Rolex-model.
Den anden mulighed er at tage den trygge og sikre som du allerede kender; Subben. Der, vil jeg tro, vil du kede dig om lidt og skyde uret videre.
Måske Exploreren ? For den nye oplevelses skyld ?
He he he .................... jeg tror, at det rent faktisk er en ret præcis analyse af, hvordan det oftest går for mig !!
Og du har ret - faktisk er det også Exploreren, som jeg har i sigtekornet og jeg glæder mig til at prøve at have den på armen og se hvilken følelse, det ur giver mig.
Uanset hvor ofte jeg skifter ure, så har jeg altid det håb, at jeg på et tidspunkt rammer dét ur, hvor alt ved det skriger til mig, at det er bare MIG !! Og jeg har en god fornemmelse af, at det sagtens kunne være tilfældet med Exploreren.
Men sådan en eftertænksom søndag, så sniger tanken om den klassiske Sub sig alligevel ind - men du har ret i, at det formentlig vil gå sådan, at jeg bliver træt af den .......... jeg har jo efterhånden været igennem næsten samtlige af Rolex sports-segment: Deepsea, Sub 5513, Explorer II 16750, Sea-Dweller "666", Sub 16800, Explorer II 16750-3186, GMT Master 1675, Red Sub 1680, Explorer II 216750 og Sea-Dweller 116600 !!
Alle er de blevet flippet, enten fordi der kom noget andet og mere spændende forbi eller fordi jeg syntes, at det var for mange penge at have stående i et enkelt ur.
Så det kan sagtens ende med, at din analyse af min "ur-tilværelse" holder stik, John - men jeg håber stadig på at ende op med det ur, der bare "brænder sig fast" på mit håndled !!
Rigtig god søndag til dig også (og til alle andre urtosser, naturligvis)
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)