06-05-2013, 11:43 AM
Der er vel også et ganske stor elemet af hype i det hele. Hvis en model af en eller anden grund bliver meget omtalt som "den rigtige" eller som svær at finde i god stand - og visse prominente samlere (internationalt når vi taler Rolex) er enige om at det er "det helt rigtige", ja så må alle samlere jo eje sådan en - og priserne stiger. Når de er dyre er de også kønne.
Jeg tror at ens smag har det med at blive påvirket af "det der hersker enighed om er det rigtige". ikke sådan at man skifter smag over night, men over år
Jeg var i hvert fald ikke vild med Ploprof for 6 år siden.... nu synes jeg den er ret spændende. jeg er nok ikke så forskellig fra mange andre.
Hvis man så bærer sådan en der er "helt rigtig" er man jo enten med på holdet og forstår sig på slige sager - eller man har betalt en seriøs handler om at finde netop sådan en til sig.
vh baun
Jeg tror at ens smag har det med at blive påvirket af "det der hersker enighed om er det rigtige". ikke sådan at man skifter smag over night, men over år
Hvis man så bærer sådan en der er "helt rigtig" er man jo enten med på holdet og forstår sig på slige sager - eller man har betalt en seriøs handler om at finde netop sådan en til sig.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)