Man kan jo alligevel ikke se forskel...
Jeg vil mene, at jeg er kvalitetsbevidst. Jeg elsker at sætte mig i min dyre læderstol, velvidende at den er forarbejdet med stor sans for kvalitet og funktionalitet. Jeg har et sidebord som koster skammeligt mange penge, men forarbejdningen...
Jeg ved, hvad jeg skal se efter, når vi snakker møbler, tøj, cykeludstyr og kvinder (ikke, at der ikke har været svipsere)

Netop her opstod problemet, da jeg ville have et kvalitetsur, jeg havde ingen reference, og vidste ikke hvad jeg skulle kigge efter.
Selvfølgelig havde jeg en designreference, men på ingen måde en håndværksmæssig reference. Jeg gik i gang med en større omgang research startende med Omega og sluttede med Rolex.
Nu ved jeg historien om mit ur, begrundelsen for materiale valget, værkets historie og historien om Rolex.

Men da jeg købte uret, havde jeg aldrig set det før IRL, så principielt kunne den kære hr. Mortensen, have solgt mig noget billigt kopi skidt fra polen Icon_e_biggrin1

At jeg så i dag ved, hvad jeg skal se efter - det er så en anden sag.

Så jo Mads, man kan godt have lysten til et kvalitetsur, samt en teoretisk viden om uret, men når man ikke før har hørt, hvordan Lynetten skal lyde når den drejes på et Deepsea, lænken føles osv. fordi det sidste ur var et Boss eller Festina og derfor er den reference man kender, så kan man godt blive nervøs for, om man køber katten i sækken.

Gav det mening??
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Man kan jo alligevel ikke se forskel... - af MortenKN - 12-06-2013, 09:26 PM
Re: Man kan jo alligevel ikke se forskel... - af lavall - 13-06-2013, 08:20 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)