23-06-2013, 06:09 AM
Der var en vinkender, der engang sagde til mig. Vine over 150 kr. flasken er kun et spørgsmål om prom og pragt, så når det kommer til urkasser, kan en urkasse til 1.000 - 1.500 kr. nok godt gøre det for producentesn side.
Men selvfølgelig kan det ikke helt sammenlignes, men overdreven betalinger har pludselig ikke meget med fornuft at gøre, men handler meget om følelser.
En anden sjov sammenligning er, da min bror havde radioforeretning og sagde: Giver du 3.000 kr. for en højtaler får du, så meget kvalitet , og betaler du 6.000 for en højtaler for du så meget kvalitet.
I---------------------------I 3.000 kr. kvalitet.
I------------------------------------I 6.000 kr kvalitet.
Det kræver meget ekstra for at få det en smule bedre.
Mht. fortjeneste for producenter af ure til detail ledet er en % sats typisk på 50 - 75 %. Men husk. Så skal der betales moms af den fortjenste. Og oftest jo dyre uret er, jo lavere er % satsen.
Men selvfølgelig kan det ikke helt sammenlignes, men overdreven betalinger har pludselig ikke meget med fornuft at gøre, men handler meget om følelser.
En anden sjov sammenligning er, da min bror havde radioforeretning og sagde: Giver du 3.000 kr. for en højtaler får du, så meget kvalitet , og betaler du 6.000 for en højtaler for du så meget kvalitet.
I---------------------------I 3.000 kr. kvalitet.
I------------------------------------I 6.000 kr kvalitet.
Det kræver meget ekstra for at få det en smule bedre.
Mht. fortjeneste for producenter af ure til detail ledet er en % sats typisk på 50 - 75 %. Men husk. Så skal der betales moms af den fortjenste. Og oftest jo dyre uret er, jo lavere er % satsen.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)