Afstemning: Hvad kster det at lave et perfekt ur - uden værket?
1. Kan laves for under 500 kr
2. Koster nok mellen 500 og 1000 kr
3. Koster nok 1000 - 2000 kr
4. Koster nok 2000 - 5000 kr
5. Koster over 5000 kr
[Vis resultater]

Hvor meget behøver et ordentlig ur at koste?
Det eneste jeg kom tæt på af en såkaldt kopi var et Daytona 6362, og jeg havde ikke meget idé om det. Troede den var ægte.

Rolex Ad kunne heller ikke se om den var ægte og gik ud fra at den var det.

Hos Rolexfabrikken kunne de ikke umiddelbart se noget galt før de tjekkede serienummer, da var forkert. Da de åbnede den var urværket ægte, men med få uorginale dele i. Kassen var uægte men perfekt lavet, og skiven var uægte, men om den var perfekt lavet ved jeg ikke. Jeg havde intet at sammnligne med. Lænken var ægte.

Men bortset fra det har jeg heller ikke set en superkopi, der matched orginaeln 100 % i design, men jeg så en kopi i 18 k guld og med et godt urværk i sagde min gamle AD i Odense. Det var proffesor Jørgen Beckmann, som bad mig tage det til urmageren for at få det tjekket. Han var bange for at de ville tage det fra ham hvis det var fake. Luppen på uret var mindre en dorginalen, så jeg tænkte den nok var fake. Min urmager kikkede ikke engang på uret inden han sagde den var fake. Han kunne høre det sagde han. Men værket var et godt ETA værk sagde han og guldet var i massivt 18 K guld. Jørgen Beckmann havde fået det i gave under en konference i Brasilien for 25 år siden. Han havde dog et ægte guld/stål datejust til ham og konen købt i Geneve 5 år senere.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvor meget behøver et ordentlig ur at koste? - af stenstrupigen - 23-06-2013, 03:43 PM
Re: Hvor meget behøver et ordentlig ur at koste? - af Black Seal - 23-06-2013, 04:54 PM
Re: Hvor meget behøver et ordentlig ur at koste? - af Black Seal - 24-06-2013, 02:25 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)